UrbanCut Vilkår og betingelser

Følgende vilkår og betingelser er gældende for abonnenter hos UrbanCut ApS – i det følgende benævnt UC. Aftalen indgås mellem dig som abonnent og UrbanCut ApS, Nørholmsvej 231, 9000 Aalborg CVR-nr. 38877771.

Alle priser, gebyrer og lign., der henvises til i disse medlemsbetingelser, vil altid kunne findes på vores prisside på  www.UrbanCut.dk

1. Typer af abonnementer

UC tilbyder tre forskellige abonnementstyper, Light, Basic og Premium. Når du tegner dit abonnement på vores hjemmeside eller i vores app, beslutter du hvilket abonnement som passer dig.

Et abonnement giver adgang til alle UC’s saloner i Danmark og afhængigt af abonnementstype, får du adgang til et antal klipninger hver eller hver halvanden måned.

Dit abonnement er personligt og må ikke benyttes af andre end dig.

Dit abonnement er løbende og fortsætter, indtil det opsiges/ophæves i henhold til pkt. 12 og 14.

Dit abonnement opsiges/aktiveres via dit personlige login på websitet  www.urbancut.dk

Pris pr. måned i DKK Type Antal klipninger
140 kr. Light Hver halvanden måned
195 kr. Basic Hver måned
350 kr. Premium To gange om måneden

2. Hvad er en UrbanCut klipning?

En UC-klipning er en ganske almindelig klipning på samme måde, som du kender det fra den frisør, du bruger til dagligt – bare billigere, idet du via dit abonnement opnår de fordele og rabatter, som vi i UC har opnået med frisørerne. Du aftaler selv med frisøren, hvordan du vil klippes, og hvilket resultat du ønsker. En UC-klipning indebærer ikke, at man får foretaget en komplet stilændring – eksempelvis fra langt til helt kort hår. Ligesom en UC-klipning heller ikke indebærer, at frisøren bruger avancerede eller special-teknikker. Du skal være opmærksom på, at det er op til den enkelte frisør at afgøre, om den klipning, du ønsker, udgør en UC-klipning. Hvis frisøren af ovennævnte grunde vurderer, at den klipning du ønsker ligger udenfor hvad en UC-klipning indebærer, og du dermed ikke bliver klippet, skal du kontakte UC support på: [email protected].

Ved at du har et abonnement og dermed bliver klippet regelmæssigt, skal du påregne at afsætte ca. 15 minutter i gennemsnit til en UC-klipning. Du skal møde med nyvasket hår og uden produkter i håret. Såfremt du møder med produkter i håret, skal du have foretaget en kort hårvask inden klipningen kan foretages. Denne kan købes til 25 kr. pr. hårvask igennem UC app’en.

3. Oprettelse af abonnement

Du kan melde dig ind i UC på vores hjemmeside eller via vores app. Du kan benytte dit abonnement straks efter, vi har registreret din tilmelding og betaling.

For at tegne et abonnement skal du oplyse navn, e-mail og dansk telefonnummer. Derudover skal der oplyses betalingskort (Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro og JCB), som bruges til at trække abonnementsprisen månedligt.

Hvis dine kontakt- eller kortoplysninger efterfølgende ændres, skal dette straks meddeles UC. Det er abonnentens ansvar, at UC til hver en tid har medlemmets korrekte kontaktoplysninger.

For at oprette abonnement hos UC.

Hvis du er under 18 år eller er umyndiggjort, kan du kun tegne et abonnement, hvis en myndig person/værge tegner medlemsskabet for egen regning på dine vegne. Den myndige person/værgen hæfter for ethvert krav, som vi måtte have mod dig i relation til dit medlemskab.

4. Ændring af abonnement

Du kan til enhver tid ændre dit abonnement fra én type til et andet. Det gør du i UC’s app eller via websitet.

Du opkræves prisen for den første måned for det nye abonnement du skifter til, når du foretager købet. Der frigives klip i det nye abonnement du skifter til med det samme. Har du overskydende klip i dit eksisterende abonnement, overføres dette til dit nye abonnement, dog max 1 klip. Din skæringsdato for abonnementet ændres fra den dag du skifter, og du vil herefter blive afkrævet betaling hver måned på denne dato.

5. Brug af saloner

Du får adgang til vore saloner via vores UC app ved at fremvise din personlige QR-kode hos frisøren, du ønsker at blive klippet hos. Hver QR-kode kan kun benyttes én gang og har en gyldighed på 30 minutter. Er denne udløbet, kan du i app’en anmode om en ny kode, dog kun såfremt du har klip tilbage på dit abonnement.

QR-koderne er personlige og må ikke benyttes af andre. Ved konstatering af misbrug vil dit abonnement blive ophævet.

Du skal møde minimum 5 minutter før den bookede tid.

Har du glemt din telefon, kan du oplyse frisøren dit telefonnummer eller e-mail samt den personlige PIN kode, du har angivet i forbindelse med oprettelsen. Dermed kan frisøren registrere en klipning og/eller hårvask, såfremt du har et ledigt klip/hårvask tilgængeligt i dit abonnement.

UC er ikke ansvarlig for nedbrud eller tekniske problemer, herunder, men ikke begrænset til, nedbrud ved indscanning, tekniske fejl i UC’s app eller din egen smartphone.

6. Bestilling af tider

Tidsbestilling hos en frisør kan ske enten direkte ved online booking i UC’s app eller telefonisk via UC’s app. *OBS ikke alle saloner udbyder online booking via UC’s app. Hvilke frisører som udbyder online booking fremgår af UC’s app og på UC’s hjemmeside.

Hvis du booker i salonens eget online bookingsystem (og dermed ikke via UC’s app) betragtes det ikke som en UC tidsbestilling og bestillingen er derfor ikke dækket af dit abonnement.

I app’en har du et overblik over UC saloner. Her vælger du den salon der passer dig. Du bestiller enten direkte ved online booking i UC’s app eller du kontakter den valgte salon telefonisk for at bestille tid. Når du bestiller tid telefonisk, er du ansvarlig for at oplyse salonen om, at du har et UC abonnement.

Dit abonnement hos UC giver ikke ret til andre ydelser hos frisøren end en UC-klipning.

7. Afmelding af tider

Afmelding af en bestilt tid skal ske minimum 4 timer før den bestilte tid. Det er abonnentens pligt at kontakte frisøren telefonisk, eller ved personlig henvendelse, for at afmelde deres bookede tid.

8. Manglende afmelding af tider og udeblivelse

Ved manglende afmelding indenfor tidsfristen i henhold til punkt 7 kan frisøren vælge at afkræve et klip i dit abonnement.

9. Betaling

Et abonnement hos UC kræver, at du er tilmeldt via appen eller hjemmesiden og har angivet et gyldigt betalingskort.

Den første betaling skal altid betales med det samme. Herefter vil betalingen for næste måneds abonnement blive trukket på skæringsdatoen 1 måned efter den dato, hvor dit abonnement er oprettet. Du vil modtage en bekræftelse pr. e-mail, når vi har registreret oprettelsen. Din faktura vil være tilgængelig via hjemmesiden.

Hvis du får nyt kortnummer, kan du ændre dette ved at logge på din medlemsprofil via UC hjemmesiden eller via vores app. Vi har ikke adgang til dine kortdata, og derfor skal du således selv opdatere disse.

10. Manglende betaling

Hvis betalingen for dit abonnement på dit angivne kreditkort ikke kan gennemføres, spærres dit abonnement, og du kan således ikke anvende klipninger i dit abonnement, købte ekstraklipninger eller hårvaske. Du kan genaktivere dit abonnement ved at angive opdaterede kreditkortoplysninger i appen eller via vores website på www.urbancut.dk.

11. Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret ved køb af et abonnement regnet fra den dag, du købte abonnementet. Ved udnyttelse af fortrydelsesretten indenfor 14 dage og såfremt du ikke har brugt et klip, vil dit abonnement blive bragt til ophør, og dit abonnement krediteres.

Ved udnyttelse af fortrydelsesretten indenfor 14 dage og såfremt du har brugt et eller flere klip, vil dit abonnement blive bragt til ophør, og du vil blive trukket for det eller de forbrugte klip i dit abonnement.

Du vil blive trukket følgende:

  • Light abonnement: 210,00 DKK (tilsvarende prisen for 1 klip i abonnementet – du vil derfor netto blive opkrævet ekstra 70,00 DKK udover den betalte abonnementspris)
  • Basic abonnement: 195,00 DKK (tilsvarende prisen for 1 klip i abonnementet)
  • Premium abonnement: 175,00 DKK (tilsvarende prisen for 1 klip i abonnementet)

For at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du opsige dit abonnement inden for 14 dage fra abonnementets købsdato via dit personlige login på www.urbancut.dk under “Mit abonnement”

Fortrydelsesretten tæller fra den dato, du har tilmeldt dig og ikke i forbindelse med skift af abonnement, hvis du er aktiv medlem.

12. Prisændringer og ændring af medlemsbetingelser

Som abonnent hos UC er du altid underlagt den seneste version af disse abonnementsbetingelser som du kan finde på www.test.urbancut.dk/handelsbetingelser

UC har ret til at foretage ændring af priser og abonnementsbetingelser. UC varsler alle prisændringer samt øvrige ændringer af abonnementsbetingelser pr. e-mail samt via appen og hjemmesiden i så god tid, at du kan nå at opsige dit abonnement, inden ændringerne træder i kraft.

13. Opsigelse/ophævelse – Medlemmets opsigelse

Du kan til enhver tid opsige dit abonnement med løbende måned + 1 måneds varsel til udgangen af den aktive abonnementsperiode. Hvis du fx har tegnet dit abonnement den 15. april, opsiger dit medlemskab den 1. maj, ophører medlemskabet således den 15. juni.

Du kan opsige dit medlemskab via UC’s hjemmeside ved at logge ind på din personlige profil.

Hvis der opstår tvivl om, hvorvidt et medlemskab er opsagt, påhviler det dig at bevise, at du har opsagt abonnementet.

Vær ligeledes opmærksom på at appen ikke længere kan bruges, inklusive eventuelt købte ekstraklipninger og hårvaske, såfremt du har opsagt dit abonnement.

14. Behandling af persondata

UC registrerer oplysninger om de personer, der har indgået en abonnementsaftale med UC. Vi registrerer kun de oplysninger, der er nødvendige for at kunne administrere dit abonnement. UC registrerer følgende typer af oplysninger om dig: Fornavn, efternavn, email og telefonnummer. Oplysningerne anvendes ikke til andre formål end opfyldelse af den indgåede medlemsaftale mellem dig og UC. Oplysningerne opbevares i 36 måneder efter dit abonnements ophør. UC videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand, medmindre dette er pålagt UC ved lov.

Spørgsmål, henvendelser og klager vedrørende UC’s behandling af dine personoplysninger skal ske til UC, på [email protected].

Klager over UC’s behandling af dine personoplysninger kan desuden ske til Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K.

UC registrerer personoplysninger om dig i forbindelse med indgåelse af din abonnementsaftale med UC. UC er dataansvarlig for disse oplysninger.

I forbindelse med administration af dit abonnement benytter UC nogle databehandlere, som derigennem får adgang til dine personoplysninger. Alle samarbejdsaftaler med databehandlere er indgået på baggrund af en databehandleraftale, hvor databehandleren alene håndterer dine personoplysninger efter instruks fra UC og således også kun til de specifikke formål, som UC har fastlagt. Databehandlerne er desuden underlagt samme sikkerhedskrav som UC, og dine personoplysninger behandles derfor altid fortroligt.

UC har truffet passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at dine personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, eller forringes, samt mod at de kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Dine personoplysninger slettes 6 måneder efter dit abonnements ophør.

Du har ret til at få udleveret dine personoplysninger på et læsbart medie, samt ret til at få rettet ukorrekte eller vildledende personoplysninger, som er registreret om dig hos os. Du har endvidere ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger.

Du kan altid tilbagekalde det samtykke, du har givet UC i forbindelse med din abonnementsaftale.

Spørgsmål, henvendelser vedr. dine rettigheder og klager vedrørende UC’s behandling af dine personoplysninger skal ske til UC, på [email protected].

Klager over UC’s behandling af dine personoplysninger kan desuden ske til Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K.

15. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb af abonnement, skal du rette henvendelse til vores medlemsservice på e-mail [email protected].

Du har desuden mulighed for at klage over dit køb hos UC, ved at indbringe en klage for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, på www.forbrug.dk.

Du kan også vælge at indbringe din klage på EU’s online klageportal (”Onlineplatformen”) på http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Onlineplatformen indeholder informationer om dine muligheder for en udenretlig tvistbilæggelse af din klage. Du kan kun anvende Onlineplatformen, hvis du er forbruger bosiddende i et andet EU-land. Hvis du indsender din er klage til EU’s online klageportal, skal du angive vores e-mailadresse [email protected]

16. Lovvalg og værneting

Alle køb omfattet af disse abonnementsbetingelser er underlagt dansk ret, dog ikke CISG (Den Internationale Købelov), medmindre andet fremgår af ufravigelige regler.

Eventuelle uenigheder, som ikke kan afgøres i mindelighed, afgøres af de danske domstole, medmindre andet fremgår af ufravigelige regler.

17. Kontaktinformation

Har du spørgsmål til disse medlemsbetingelser, er du velkommen til at kontakte os på [email protected]

KØB NU