Support

Velkommen til UrbanCut. UrbanCut giver dig mulighed for at blive klippet af frisører rundt om i Danmark. I denne helpdesk kan du finde spørgsmål og svar på de mest almindeligt stillede spørgsmål. Brug oversigten til at navigere til det område, du måtte have spørgsmål til. Du er også velkommen til at kontakte os på [email protected].

Hvordan fungerer det?

UrbanCut er en abonnementstjeneste, hvor du enten kan blive klippet 2 gange om måneden, 1 gang om måneden eller 1 gang hver halvanden måned, hos frisører, der samarbejder med UrbanCut. Efter du er tilmeldt UrbanCut, kan du booke tid direkte via app’en ved udvalgte frisører, eller ringe til frisøren, du ønsker at blive klippet hos og booke en tid. Bemærk, at det kun er mænd, der kan anvende UrbanCut. Når du møder op hos frisøren, skal du vise en unik abonnementskode, hvorefter der trækkes et klip på dit abonnement, og du kan blive klippet.

UrbanCut kræver, at du anvender vores app. Du kan hente app’en her til iPhone og her til Android. Du kan også søge på App Store eller Google Play og finde frem til app’en der.

Du kan tilmelde dig her

Hvor kan jeg blive klippet?

Du kan på forsiden af urbancut.dk eller via vores app ved at trykke på ”Her kan jeg blive klippet” se en liste over de frisører, du kan blive klippet hos.

Hvilke abonnementer kan jeg vælge mellem?

UrbanCut har 3 abonnementer, du kan vælge imellem. De er følgende:

  • Light abonnement – Her kan du blive klippet 1 gang hver halvanden måned.
  • Basic abonnement – her kan du blive klippet 1 gang hver måned
  • Premium abonnement – her kan du blive klippet 2 gange hver måned

Hvordan tilmelder jeg mig?

For at komme i gang skal du tilmelde dig på enten UrbanCut.dk eller via app’en. Du kan hente app’en her til iPhone og her til Android. Du kan også søge på App Store eller Google Play og finde os frem der.

Step 1) Her skal du vælge abonnement – light, basic eller premium.

Step 2) Vi skal nu bruge dine oplysninger. Du kan trykke på ”Hent fra Facebook”, hvis du ønsker, at dine oplysninger indhentes automatisk, eller ”Indtast manuelt”, hvis du selv foretrækker at angive dine oplysninger. Afhængigt af hvad du har valgt, skal du herefter udfylde eller checke dine oplysninger på næste skærm. Husk at udfylde alle felterne, som alle er obligatoriske. Upload også gerne et profilbillede af dig selv. Har du hentet dine oplysninger fra Facebook, har vi automatisk indsat dit profilbillede herfra.

Du skal i bunden af skærmen angive hhv. en adgangskode samt en 4 cifret PIN kode. Adgangskoden skal du bruge, når du ønsker at logge ind i app’en. PIN, koden skal du bruge, såfremt du ønsker at bruge dit abonnement hos en frisør, men har glemt din frisør. Se mere under punktet “Sådan bruger du UrbanCut uden din telefon” for dette.

Når du har indtastet alle oplysninger, fortsæt derefter til næste skærm.

Step 3) Du skal nu angive dine betalingsoplysninger. Vi modtager Dankort samt de førende kreditkort.

Din betaling foregår på en 128 bit SSL sikret forbindelse, så dine oplysninger bliver behandlet sikret. Du behøver kun angive dine betalingsdetaljer én gang, hvorefter vi automatisk hæver pengene hver måned for dit abonnement.

Efter din betaling er gennemført, modtager du en kvittering og du nu, klar til at komme i gang med UrbanCut. Velkommen!

Sådan finder du en frisør

For at finde en frisør, du kan blive klippet hos, skal du være på fanen ”Frisører” i app’en. Her kan du se en oversigt over alle frisører. Listen er sorteret efter den frisør, som er tættest på dig.

Hvis du ønsker at indskrænke resultatet til at være tættere på dig, kan du trykke på ”filter” ikonet øverst til venstre. Her kan du begrænse den radius, vi søger i.

Du kan på oversigten se følgende:

  • Afstand til frisøren
  • Frisørens navn og adresse
  • Hvordan andre brugere har vurderet frisøren

Der er på frisøroversigten også en fane med ”Favoritter”. Her kan du se de frisører, som du har gemt som favorit. Dette kan du gøre, når du trykker dig ind på en frisør.

Når du har fundet en frisør, du vil se mere om, eller booke en klipning hos, tryk da på navnet på frisøren. Herefter lander du på frisørens profil, hvor du kan se billeder fra salonen, en beskrivelse, åbningstider samt fordele, du har adgang til hos frisøren.

Sådan booker du en klipning

Når du i app’en, har fundet den frisør, du ønsker at blive klippet hos, skal du enten trykke på knappen “Book online” ved frisøroversigten (såfremt frisøren tilbyder online-booking), eller trykke på knappen ”Ring & Book” for at ringe frisøren op og booke.

Den nemmeste måde at finde en tid og booke online, er ved at bruge funktionen “Find Tid” i app’en. Du kan i denne video se hvordan denne fungerer.

Tilbyder din favoritfrisør ikke online-booking, kan du altid ringe og bestille en tid hos frisøren. Vælg din favoritfrisør og tryk på “Ring og bestil”.

Din telefon ringer direkte til salonen, hvor du skal oplyse, at du er UrbanCut medlem og ønsker at booke en klipning. Når bookingen er foretaget, skal du blot vente til dagen, du skal klippes med at bruge UrbanCut app’en igen.

Sådan finder du dine tider

Såfremt du har bestil en tid via online-booking, kan du altid se hvornår din næste klipning finder sted, under “Min profil > Mine bookinger”.

Sådan bruger du UrbanCut, når du skal klippes

Når du møder op hos frisøren, skal du vise frisøren din unikke abonnementskode. Du kan finde denne kode ved at trykke på kode-ikonet øverst til højre i app’en eller ved at gå under ”Profil > Indløs klipning”. Herefter får du en QR kode frem, som gælder i 30 minutter. Denne skal, du vise til frisøren, som scanner og verificerer den med deres UrbanCut app. Når denne er registreret, er du klar til at blive klippet.

Hvis koden er udløbet, kan du trykke på ”Opdater” ikonet i bunden af skærmen med QR koden, hvorefter en ny kode genereres til dig.

Husk, du skal møde op med nyvasket hår, når du skal klippes. Har du hårprodukt i dit hår, såsom f.eks. voks, skum eller gelé, skal du købe en hårvask.

Husk QR, koden er personlig og ikke må deles med andre.

Sådan bruger du UrbanCut uden din telefon

Hvis du har glemt din telefon, når du møder op til en klipning, kan frisøren registrere en offlineklipning. Du skal her oplyse frisøren om enten din e-mail eller dit telefonnummer. Derudover spørger frisøren dig om en personlig PIN kode, som du har angivet i forbindelse med oprettelsen. Frisøren kan derefter registrere en klipning, såfremt du har en klipning til rådighed i dit abonnement. Såfremt der er behov for en hårvask, kan frisøren også registrere dette, men det påkræver dog, at du har købt denne på forhånd i app’en for at kunne anvende denne.

Sådan aflyser du en tid

Hvis du ønsker at aflyse en tid du har booket, skal du gøre følgende maksimalt 4 timer før din klipning:

Hvis du har booket via online-booking i app’en:
Gå under “Min profil > Mine bookinger” og tryk på “Aflys booking”.

Hvis du har booket ved at ringe og bestille din tid:
Ring direkte til frisøren, og aflys din booking.

Jeg har brugt alle mine klip

Hvis du har brugt alle dine klip, så kan du enten skifte dit abonnement til, et der indeholder flere klip pr abonnementsperiode, eller købe en ekstraklipning.

Læs mere om dette under punkterne: “Jeg ønsker at skifte abonnement” og “Jeg vil gerne købe en ekstraklipning”

Jeg ønsker at skifte abonnement

Hvis du ønsker at skifte abonnement, skal du gå under fanen ”Profil > Mit abonnement” ”i app’en eller logge ind på urbancut.dk og gå på ”Mit abonnement > Rediger abonnement” og vælge det abonnement, du ønsker at skifte til.

Når du skifter abonnement, så hæves pengene for det nye abonnement den dag, du skifter. Skæringsdatoen for dit abonnement bliver dermed den dag, du har skiftet. Har du klip, som du ikke har brugt i dit tidligere abonnement, så ruller dette videre med i det nye abonnement dog max. 1 klip. Sørg derfor for at bruge dine klip, hvis du har mere end 1 tilgængeligt, inden du skifter abonnement.

Jeg vil gerne benytte mig af en af abonnementsfordelene, jeg kan se i app’en hos en frisør

Hver enkelt frisør har mulighed for at angive en række fordele, som kun er gældende i den pågældende salon. Du kan se fordelene ved at gå ind på hver enkelt frisørs side i app’en. Hvis du ønsker at anvende en af disse fordele, kan du som medlem af UrbanCut vise din app til frisøren, hvorefter du kan anvende den, eller de ønskede fordele. Fordele kan kun anvendes af UrbanCut brugere med et betalt abonnement og kan ikke anvendes af abonnenter, som har opsagt abonnementet.

Jeg vil gerne købe en hårvask

Vi kan kun tilbyde klipninger til en fast, lav pris, fordi vi har skåret alt andet end den rene klipning fra. Du skal derfor sørge for at møde op uden voks, gelé, skum eller andehårproduktkt i håret, når du skal klippes. Hvis du møder op hos en frisør med produkt i dit hår, skal du købe en hårvask. Denne koster 25 kroner. Du kan købe denne ved at trykke på stregkodeikonet øverst til højre i app’en og vælge ”Hårvask”, eller ved at gå under ”Profil > Køb hårvask”. Du skal her acceptere handelsbetingelserne og foretage købet. Derefter frigives der en QR kode, så du kan finde ved at trykke på stregkodeikonet øverst til højre og trykke på ”Hårvask” – eller ved at gå under ”Profil > Indløs hårvask

En købt hårvask er gyldig i 12 måneder fra købsdatoen. Husk, en købt hårvask er personlig, og koden må, ikke må deles med andre.

Husk du også kan købe en hårvask på din profil på www.urbancut.dk under “Mit abonnement > Køb hårvask“.

Jeg vil gerne købe en ekstraklipning

Hvis du ikke har flere klip tilgængeligt i din nuværende abonnementsperiode, eller ønsker at have en ekstra klipning til rådighed, kan du købe en ekstraklipning. Du kan købe denne ved at gå under ”Profil > Køb ekstraklipning”. Du skal her acceptere handelsbetingelserne og foretage købet. Derefter frigives der en QR kode, så du kan finde ved at trykke på stregkodeikonet øverst til højre – eller ved at gå under ”Profil > Indløs klipning”.

En købt ekstraklipning er gyldig i 12 måneder fra købsdatoen og vil altid rulle med videre til næste abonnementsperiode, indtil den måtte blive brugt, eller udløber. Husk, en købt ektraklipning er personlig, og koden må ikke deles med andre.

Husk du også kan købe en hårvask på din profil på www.urbancut.dk under “Mit abonnement > Køb hårvask“.

Sådan gemmer du en frisør som en favorit

Ønsker du at gemme en frisør, du ofte besøger som en favorit, skal du trykke på ”Gem” ikonet på frisørens side. Herefter vil denne frisør blive tilføjet til din favoritliste. Du kan fjerne denne fra favoritlisten ved at trykke på den samme knap igen på frisørens side.

Sådan giver du en frisør en vurdering

Ønsker du at vurdere en frisør efter at have blevet klippet ved dem, kan du gøre dette ved at trykke på vurdér knappen. Herefter kan du vælge hvor mange stjerner du ønsker at give frisøren. Husk frisørerne elsker gode anmeldelser.

Hvordan ændrer jeg mine oplysninger?

Hvis du ønsker at ændre dine oplysninger, kan du gøre dette enten via app’en eller på hjemmesiden. Du gør dette under ”Profil > Mine oplysninger”. Du kan her skifte dit navn, profilbillede, e-mail, kodeord.

Du kan også ændre dine oplysninger når du er logget ind på “Mit abonnement” på urbancut.dk. Du kan fra denne side tilgå redigering af dine oplysninger.

Mit kreditkort er ved at udløbe eller er udløbet

Såfremt dit kreditkort er ved at udløbe, sender vi dig en mail om dette, en måned inden den udløber. Vi gør også opmærksom på det i app’en. Du kan opdatere dine kreditkortdetaljer under ”Profil > Mine oplysninger > Betaling”.

Du kan efter du er logget ind på din profil på urbancut.dk også opdatere dine betalingsindstillinger herinde. Du kan se linket til det på “Mit abonnement” skærmen.

Hvis dit kreditkort når at udløbe og vi ikke kan foretage en hævning for din næste abonnementsperiode, så deaktiveres dit abonnement, og du vil ikke længere være i stand til at bruge UrbanCut, og eventuelt købte hårvaske og/eller ekstraklipninger. Husk derfor at opdatere det i god tid.

Hvad er abonnementsbetingelserne?

Du kan altid finde de gældende handelsbetingelser for UrbanCut på følgende link: www.test.urbancut.dk/handelsbetingelser

Jeg ønsker at sætte mit abonnement i bero

Du kan desværre ikke sætte dit abonnement i bero, men du kan opsige det og derefter genaktiverere det, når du er klar til at bruge UrbanCut igen. Når du opsiger, kan du stadig logge ind, men du kan ikke bruge UrbanCut ude hos frisørerne, før du aktiverer dit abonnement.

Jeg kan ikke logge på

Check, om du har angivet den rigtige e-mail og kodeord. Hvis du har glemt dit kodeord, kan du både på hjemmesiden og i app’en anmode om at nulstille dit password. Under loginfunktionen, er der en knap der hedder “Glemt password”. Angiv den e-mail du har oprettet dig med og tryk på “Nulstil kodeord”. Du modtager derefter en e-mail med et link til at angive et nyt password.

Hvis du har glemt den e-mail, du logger på med, så kontakt os venligst på [email protected] 

Jeg er blevet deaktiveret

Hvis dit abonnement er blevet deaktiveret, kan det være pga. en række forskellige årsager:

  • Dit kreditkort er udløbet (se mere under punktet “Mit kreditkort er ved at udløbe eller er udløbet”)
  • Dit abonnement er blevet misbrugt – kontakt os på [email protected] for mere information
  • Du har opsagt dit abonnement (du kan altid aktivere det igen ved at vælge et abonnement under “Mit abonnement”)

 

Må jeg dele et UrbanCut abonnement med en anden?

Nejdesværre. Et UrbanCut abonnement er strengt personligt, og må kun anvendes af dig. Ønsker en anden person, både familie eller venner at anvende UrbanCut, skal denne oprettes som en ny bruger.

Hvilke saloner bruger I i UrbanCut?

Salonerne, der er tilgængelige i UrbanCut, er udelukkende frisørsaloner med den 4. årige frisøruddannelse. Det er vores garanti til dig om en høj kvalitet til en fast, lav pris.

Jeg kender en salon, der bør være med i UrbanCut.

Vi er altid på udkig efter saloner til UrbanCut, så kender du en salon, der bør være med i UrbanCut, så send os et tip på [email protected]

Øvrige spørgsmål

Har du øvrige spørgsmål som du ikke finder svar på i vores guide, er du altid velkommen til at kontakte os på [email protected]

Vi ønsker dig god fornøjelse med at bruge UrbanCut.

KØB NU